A táplálkozás 10 aranyszabálya

Avagy ne töltsünk ócska üzemanyagot egy Ferrariba!

Megosztás

1. Tiszta víz

A szomjúság legjobban ivóvízzel oltható. Fokozott aktivitást követően, azonban izotóniás italok javasoltak, amelyek az elvesztett elektrolitok gyors pótlását teszik lehetővé.

2. 60 % szénhidrát

Étrend 60 % alkossák szénhidrátok: teljes őrlésű gabonafélék, zöldségek, gyümölcsök. Sportoláskor gondoskodni kell a megfelelő minőségű és mennyiségű szénhidrátról: ezek késleltetik a fáradást, és erőt adnak az edzéshez

3. Alacsony zsírtartalom

Zsírfogyasztás csökkentését tűzzük ki célul.

4. Esszenciális zsírsavak

A többszörösen telítetlen zsírsavakat (linol-, linolén- és arachidonsav) a táplálékunkból kell fedeznünk, mivel a szervezetben nem tudnak képződni.

5. 15 % fehérje

Teljes értékű fehérje bevitele. A fehérjeszükséglet rendszeres sportolás során nem nő olyan mértékben, mint az a köztudatban van. Az izomzat gyarapodását nem a fehérje, hanem az energiafelvétel limitálja. Több izom és több erő csak edzéssel nyerhető

6. Alacsony cukortartalom

Éljünk alacsony cukortartalmú étrenden.

A gyári gyümölcslevek, üdítő italok, befőttek és lekvárok mind magas cukortartalmúak…

7. Alacsony sótartalom

Vigyázzunk a nehezen észrevehető sótartalomra. A savanyúságok, konzervek, levesporok, sajtok, pékáruk és készételek sok sót tartalmaznak!

8. Változatosság

Ne együk ugyanazt napról napra! Egy sportolónak kb. 60-féle ételt kell fogyasztani egy-egy héten! A kiegyensúlyozottság öt–tíz napon belül érvényesüljön, nem minden étkezésnél vagy egyetlen napon. Legyünk rugalmasak táplálkozásunkban, kiegyensúlyozott étrend változatossággal érhető el!

9. Helyes mérték az étrend-kiegészítők fogyasztásában!

Az engedélyezett, közel ezer étrendkiegészítő, illetve a megengedett teljesítményfokozó között nem könnyű eligazodni, amelyeknek egészséges táplálkozás esetén szükségességük nem/sem bizonyított. Az egyre több, rövidtávon sikerrel kecsegtető ígéretnek, és szemfényvesztő reklámnak csak nehezen tud ellenállni az ember.

10. Ne együnk „vacakságokat”!

Kerüljük az ún. üres kalóriákat, az egészségtelen, aroma- és színezőanyagban gazdag, mesterséges ételeket!

Megosztás

img
A MOGSZ szakembereinek szavazatai alapján 2016-ban az év edzője: Kéri Ferenc, utánpótlás sportolói Kopilovic Eleonóra és Szögi Tamás, utánpótlás edzője: Németh Tibor (Tatabánya). Az Év férfi görkorcsolyása Iványi Tamás, női görkorcsolyása pedig Gardi Dominika.

Újdonságok
Nagypályás jegesek! Sipirc a sportorvoshoz! Január 13-ig kérem a kék könyveket, hogy tudjak nevezni!!!
2016.01.10
Sportolói igazolás a letöltések között! Gyertek pecsételtetni és aláíratni!
2012.09.23
MINIK! Aki hallja adja át.. Jövőhéten azaz július utolsó hetében szünetet tartunk. 1 hét pihi után augusztusban folytatódnak az edzések!!!! Addig is mindenkinek jó nyarat. Az Európa Bajnokságon lévőknek pedig tesséék nagyon nagyon szorítani!! Eszter, Niki, Orsi
2011.07.21
Minik! Szombaton (04.16.) Az Intersport előtt bemutatót tartunk! (Napfény park) A bemutató 13:00-kor kezdődik DE a gyülekező fél egy és háromnegyed egy között van. Kori,védők,sisak. Aki csak tud jöjjön, hogy megmutassuk milyen ügyesek vagyunk :) Eszter
2011.04.15
Minik! Ha véletlenül esne az eső kedden vagy csütörtökön (ami kizárt.. ), akkor a Napos úti tornaterembe gyertek! (Izabella hídon át, első lehetőségnél jobbra.. és az utca végén a bal oldalon van az iskola :) ) Az időpont maradt.. 6-7-ig, de ha lehet már háromnegyed 6ra gyertek, hogy időben kezdhessünk!! Addig is mindenki erősen szorítson, hogy süssön a nap.. mert ugye Szombaton verseny.. :)
2011.03.28
Összes újdonság megtekintése

A Tornádó Team görkorisai hálásan megköszönik mindenkinek, aki adója 1%-ával a csapatot támogatta
Adószám:18466553-1-06
Támogatásokat az év folyamán egyéni szponzorként, vagy a csapat támogatójaként az 57400217-11087917 számú bankszámla számon fogadjuk köszönettel.